fbpx

Zo schrijf je de perfecte TikTok bio!

TikTok is erin geslaagd om de wereld van de sociale media in een oogwenk te doen schudden. Het lijkt bijna alsof er niet eens een tijd was dat TikTok nog niet bestond. Nu heeft dit platform wereldwijd zo’n 800 miljoen actieve gebruikers.

Wat dit betekent is dat je moet opvallen en nieuwe volgers moet aantrekken terwijl je miljoenen concurrenten hebt.

Natuurlijk, de video’s die je maakt zijn de belangrijkste reden waarom mensen op die volgknop klikken. Maar hoe zit het met je TikTok bio?

TikTok bio kan je daadwerkelijk helpen om die “Ja, ik wil deze persoon volgen” reactie van mensen naar boven te halen. Aangezien je maar 80 tekens hebt om dit goed te doen, kan het een uitdaging zijn om de perfecte bio te schrijven?

Ben je klaar om een bio te schrijven die overeenkomt met wie je bent en die gebruikers uitnodigt om je te volgen? Bekijk dan deze tips!

 

Bepaal je rol

 

Begin je “de perfecte bio zoektocht” met het beantwoorden van deze vraag: Wie ben je op TikTok?

De vraag heeft betrekking op TikTok en niet op jou persoonlijk, want dat is wat je gebruikers duidelijk moet maken. Als ze op je account stuiten, moet één blik op de bio hen vertellen wat ze van je account kunnen verwachten.

Waarom is dit belangrijk? Omdat je dan je doelpubliek kunt aantrekken. Misschien komt jouw doelgroep jouw account tegen, maar zonder veel informatie over wat je doet, zullen ze niet de moeite nemen om uw video’s te bekijken.

Dus, beschrijf waar je video’s over gaan, of dat nu zingen is, het delen van advies, het geven van je deskundige mening, het modelleren van kleding van je kledingmerk, etc.

Bepaal je TikTok rol. Natuurlijk kun je meer rollen belichamen. Je kunt bijvoorbeeld een Android app ontwikkelaar zijn en expert op het gebied van app marketing. Het belangrijkste is dat je jezelf goed presenteert.

 

 

 

 

 

Laat je persoonlijkheid doorschijnen

 

Als je jouw persoonlijkheid laat doorschijnen, geeft dat jouw account net dat tikje extra. Mensen kunnen zich een beter beeld vormen van hoe je bent. Bovendien maakt het geven van een sneak peek van je persoonlijkheid je unieker.

Jouw video’s hoeven niet per se uw persoonlijkheid te onthullen. Als je tekent, doe-het-zelft, artistieke video’s maakt, of iets anders waarbij je je persoonlijkheid niet laat zien, kan de bio die anonimiteit compenseren.

Hoe laat je je persoonlijkheid zien, vraag je? Hier zijn wat tips:

Wees grappig (bijv. Ik ben hier om vrienden op Facebook te vermijden)

Deel wat je leuk vindt (bijv. Zoveel boeken, zo weinig tijd)

Schrijf zoals je spreekt (bijv. Vrijdag is mijn ding)

Een social media expert en schrijfster van bijdragen aan de Subjecto essay database website, Diana Adjadj, verwoordde het doel van de bio goed, “Je bio is je blanco canvas. Het nodigt je uit om een beeld te schetsen van wie je bent door slim gecomponeerde woorden.”

Mis de kans niet om die 80 tekens te gebruiken om mensen met je te verbinden. En mensen zullen zich niet verbonden voelen als ze geen gevoel krijgen van je persoonlijkheid.

 

Gebruik quotes om een band te creëren

 

Heb je een favoriet quote? Zo ja, deel het! Zo niet, zoek hem dan!

Quotes zijn geweldig omdat ze uitdrukken wat we denken en voelen. Maar dat is niet hun enige waarde.

Mensen kunnen hun eigen gedachten en gevoelens herkennen in de quotes van anderen. Ze kunnen jouw quote lezen en erdoor geraakt of gemotiveerd worden. Als bijgevolg zullen ze jou zien als iemand die hen begrijpt.

Zorg er wel voor dat de quote die je in jouw bio deelt, verband houdt met wat je doet.

Laten we zeggen dat je een fitness account hebt. De quote die je deelt moet op een of andere manier betrekking hebben op die wereld. Het kan mensen inspireren om te gaan sporten, hun perspectief op doorzettingsvermogen veranderen, of hun verlangen stimuleren om een verandering in hun leven te maken.

Het kiezen van de juiste quote die goed zal werken met de rest van je bio-inhoud kan een uitdaging zijn.

 

Gebruik emoji’s

 

Emojis zijn een geweldige bio toevoeging. Het is geen verrassing dat de meeste mensen emoji’s gebruiken in hun TikTok bio.

Gebruik emoji’s om je interesse uit te drukken zonder woorden te gebruiken. Met slechts 80 tekens op je hand, moet je creatief zijn. In plaats van te schrijven over al je interesses, kun je bijvoorbeeld een mooie quote gebruiken en een paar emoji’s toevoegen die je interesses verder beschrijven.

Simpel gezegd, emoji’s kunnen je helpen je persoonlijkheid uit te drukken zonder al te veel tekens in beslag te nemen.

Bovendien trekken emoji’s, als visuals, eerder de aandacht van mensen dan alleen woorden. Ze maken de bio interessanter omdat ze een vleugje kleur toevoegen.

 

 

 

 

Voeg een Call-to-Action (CTA) toe

 

Wil je dat jouw gebruikers een bepaalde actie ondernemen? Dan is de bio je kans om ze aan te zetten tot actie!

Voeg een link toe in de bio naar je website, Instagram profiel, e-commerce winkel, gratis e-book, of wat je maar wilt promoten. Als je je TikTok-account hebt gemaakt met een doel voor ogen, zal de CTA je helpen gebruikers te sturen in de richting van het maken van die actie.

Zorg ervoor dat je uitlegt wat die link daar doet. Schrijf “Volg mij op Instagram” of “download mijn e-book (GRATIS)” of wat je wilt dat gebruikers doen. Je kunt een pijl-emoji toevoegen die in de richting van je CTA wijst of een boodschappentas-emoji om winkelen aan te geven als je niet genoeg tekens hebt om te schrijven.

Het geval waarin je geen CTA nodig hebt is als je enige doel is om je TikTok volgers te laten groeien en je geen andere social media account hebt.

 

 

Samengevat

 

Een goed geschreven bio kan een passage creëren die gebruikers leidt naar het verhaal van wat je account te bieden heeft. Gebruik die ruimte slim en portretteer jezelf als iemand die de aandacht waard is.

De bio kan gebruikers helpen de waarde van je video’s te begrijpen. Dus, overweeg de bovenstaande tips en maak een bio die je zal helpen om jouw doelen te bereiken.

 

 

 

 

 

Welkom bij