fbpx

Tips voor Instagram Reels

Bij het introduceren van Reels heeft Instagram mogelijkheden gecreëerd om onderhoudende en informatieve korte video’s te maken. Instagram komt al met filters en effecten waarmee je je eigen publiek boeiende content kunt maken. Het is een spannende manier om zichtbaarheid te krijgen en een groter publiek te bereiken.

Hier zijn enkele tips om jou te helpen om het meeste uit deze spannende nieuwe trend te halen.

 

Instagram Reels begrijpen

 

Instagram Reels is beschikbaar in meer dan 50 verschillende landen, en je kunt videoclips van maximaal 30 seconden maken. De clips kunnen worden opgenomen, bewerkt en gedeeld door Instagram-gebruikers op het tabblad Reels op hun profiel, op Stories of op News Feed.

 

Het doorbladeren en delen van Reels is met de nieuwe Instagram-update een stuk eenvoudiger geworden omdat het onder op de hoofdnavigatiebalk staat. Naast het vinden van Reels via het Reels tabblad, kun je het ook vinden op het Instagram startscherm en via de Stories camera.

 

Een van de grote voordelen van het Reels tabblad is dat video’s niet alleen beschikbaar zijn voor volgers, je kunt scrollen en Reels zien van trending accounts op Instagram.

 

 

Maak de perfecte Instagram Reel om te delen

 

Het maken van een Instagram Reel is eenvoudig. Open Reels vanuit het startscherm, Stories of de navigatiebalk en klik erop.

 

Een aandachttrekkende reel heeft muziek nodig en je kunt kiezen uit honderden van de clips van het muziekpictogram dat je vindt in het menu ‘Bladeren’. Het is het beste om deze muziek te gebruiken in verband met IP wetten. Je kunt ook originele audio opnemen.

 

Je kunt effecten toevoegen, je video’s uitlijnen en tekst toevoegen. Met de snelheidsregeling kan je jouw clips sneller of langzamer laten gaan, en er is zelfs een handige opnametimer.

 

Je filmpjes kunnen als kladversie worden opgeslagen en je kunt hashtags en bijschriften toevoegen. Je kunt ook vrienden taggen en de omslagfoto wijzigen.

 

Deel je Instagram Reels op Explore, zodat ze langer beschikbaar zijn. Als je Reels deelt op Stories, verdwijnen ze binnen 24 uur.

 

Hoe je Instagram Reels in je voordeel kunt gebruiken

 

 

Bied iets unieks aan

 

Instagram heeft veel mensen die soortgelijke dingen aanbieden, dus vertrouw niet alleen op je fysieke vaardigheden en persoonlijkheid. Gebruik deze, maar zoek ook naar dingen die je uniek maken, zodat je kijkers naar je Reels-clips kunt trekken.

 

Geef jezelf de kans om viral te gaan door content te produceren

 

Produceer zo veel mogelijk content als je kunt. Dit hoeft niet altijd creatieve of leuke content te zijn, want we begrijpen allemaal hoe moeilijk dat is. Maak snelle updates tussen je andere video’s door die niet bewerkt hoeven te worden. Hoe meer content je op Instagram hebt, hoe beter je kansen zijn om viral te gaan en hoe meer mensen zich bewust worden van jou.

 

Zoek naar mogelijkheden voor cross-promotie

 

Samenwerkingen op Instagram stellen je in staat om je merk te delen met een breder publiek. Wanneer je echter besluit om een ander merk of influencer te benaderen, zorg er dan voor dat jullie een vergelijkbaar doelpubliek hebben en ideeën delen die op elkaar aansluiten. Dit is essentieel omdat het voor beide partijen binnen de samenwerking gunstiger is en beide inspanningen zal maximaliseren.

 

Uitdagingen verhogen volgers

 

TikTok heeft bewezen dat mensen van uitdagingen houden en er is geen reden waarom ze niet hetzelfde succes kunnen hebben op Instagram Reels. Je zult merken dat influencers en merken uitdagingen gebruiken om mensen zover te krijgen dat ze content gaan creëren. Doe mee aan trending challenges en haal je Instagram Reels naar buiten.

 

Voeg hashtags toe

 

Deze kan lastig zijn, maar kan werken als je de juiste hashtags gebruikt voor je content. Als je naar hashtags zoekt, krijg je een enorme keuze. Neem ze niet allemaal op in je onderschrift, want dan lijk je op iemand die ze gebruikt voor exposure. Kies de meest geschikte voor je zoekterm en gebruik die alleen voor je Instagram Reels waar je hem toevoegt aan het onderschrift.

 

Geef bestaande content een nieuw doel

 

Als je creatieve moeite en tijd hebt gestoken in oudere content, kun je deze opfrissen en een nieuw potentieel geven. Door verse hergebruikte content opnieuw te delen met je volgers, hoef je niet steeds nieuwe video’s te maken. Inhoud die voor andere sociale media is gemaakt, moet worden bewerkt tot de juiste afmetingen voor Instagram Reels.

 

Nog wat extra tips om af te sluiten:

 

 

Welkom bij