fbpx

Instagram marketing als tool, the basics.

Daar waar men vroeger enkel naar de tv kijk en reclamespots op tv het middel waren van reclame en marketing, is dat nu de mobiele telefoon waar men uren per dag naar kijkt. Als je als bedrijf van deze uren een paar momenten weet te winnen, heb je al succes. Socialmedia en marketing zijn niet meer los van elkaar te zien, denk zelf maar eens aan alle reclames tussen je posts en video’s door. Ook al zou je willen, je kunt er niet omheen.

 

Instagram is uitgegroeid tot een van de grootste socialmedia platformen. Hoewel Instagram enorm veel persoonlijke profielen telt, heeft het ook meer dan 25 miljoen zakelijke accounts. En met een reden, Instagram doet het qua engagement tien keer beter dan andere sociale media platformen. Dit wil zeggen dat bedrijven meer aandacht krijgen voor hun product/diensten via Instagram dan via andere platformen. Van de Instagram gebruikers, volgt meer dan 80 procent een zakelijk account. Reden genoeg voor bedrijven om Instagram marketing in te zetten.

 

Hoe wordt Instagram vooral ingezet door bedrijven?

 

Omdat Instagram werkt met foto’s en video’s, kan je als bedrijf snel de aandacht trekken van de volgers en klanten. Een foto is snel geplaatst en de mens is snel afgeleid. Door vaak je bedrijf/product onder de aandacht van de mens te brengen, vergroot je de kans dat men je product en bedrijf onthoudt en dus koopt.

 

Naast het inzetten van content via Instagram zelf, wordt er ook veel gebruik gemaakt van Instagram influencers. Dit zijn personen die veel volgers hebben en bekend zijn. Als zij je product of bedrijf gebruiken en/of promoten, geeft dit een enorme kans op nieuwe klanten die komen via de influencer. Een soort mond tot mondreclame, maar dan enorm uitvergroot. Hiernaast kan je als bedrijf ook betalen om te adverteren, maar je kunt als bedrijf al enorm veel halen uit het bouwen van een groot bereik, het plaatsen van de juiste content en gebruik te maken van de juiste influencers. Kortom, Instagram en marketing zijn niet meer los van elkaar te zien!

Welkom bij