fbpx

Hoe kun je jouw bedrijf laten opvallen tussen jouw concurrenten op Instagram?

Sociale media zijn de belangrijkste ontmoetingsplaatsen voor de wereldbevolking. We gebruiken het internet en sociale-mediasites om informatie en nieuws te krijgen, dingen te kopen en verkopen, te adverteren en diensten aan te bieden. Deze platforms zijn essentieel geworden voor de groei van bedrijven. Daarom adverteren steeds meer freelancers hun diensten of producties op deze platforms in plaats van op traditionele manieren. Instagram is op dit moment het meest geĆ«ngageerde platform. Studies tonen aan dat er veel vraag is naar merken onder Instagram gebruikers. Bovendien kan Instagram ervoor zorgen dat je aanbod het publiek bereikt dat erin geĆÆnteresseerd is.

 

Toch is er grote concurrentie op dit platform en is het onduidelijk hoe je jouw bedrijf kunt laten opvallen tussen jouw concurrenten op Instagram. Hieronder dus een paar tips van SocialGram:

 

Analyse van de concurrent

 

Allereerst moet je rekening houden met zowel de klant als de zakelijke kijk op concurrentie voordat je begint met je analyse. Zoek vergelijkbare accounts en begin met het analyseren van hun pagina’s. Instagram biedt verschillende tools om te begrijpen hoe populair en effectief een account is. Houd rekening met de likes van de posts, hoe vaak deze posts zijn gedeeld en opgeslagen. Ook het aantal volgers is belangrijk. Bereken het gemiddelde percentage van weergaven van de pagina in vergelijking met zijn volgers. Sommige online tools doen het hele werk voor je. Voel je vrij om ze te gebruiken.

 

Hashtags

 

Onderschat nooit het belang van het gebruik van hashtags. Hashtags maken je posts beter vindbaar. Duizenden Instagram-gebruikers zoeken naar verschillende producten of diensten door hashtags te gebruiken. Deze hashtags zijn zeer vergelijkbaar met zoekwoorden. Hashtags die je gebruikt geven je de mogelijkheden om ontdekt te worden. Instagram laat je 30 hashtags gebruiken onder elke post. Toch is het niet verplicht. Bovendien heeft Instagram onlangs zijn beleid aangepast en geeft het meer belang aan shares van posts en opgeslagen publicaties.

 

Beheers je marketingvaardigheden

 

Om je bedrijf zelf te beheren, moet je je marketingvaardigheden onder de knie hebben. Veel programma’s bieden fundamentele zakelijke kennis, om je doelen te bereiken. College toelatingen consulting diensten zijn een goede optie om je te begeleiden en verduidelijken de twijfels en onzekerheden. Het heeft altijd de voorkeur om een professionele opleiding te volgen op het gebied waar je wilt slagen, dus er is geen tijd te verspillen.

 

 

Maak je pagina kleurrijk

 

Als je eenmaal hebt besloten waar je bedrijf over zal gaan, begin dan met het inrichten van je account. Gebruik kleuren om je pagina aantrekkelijker te maken voor bezoekers. Vergeet echter niet over de psychologie van kleuren. Afhankelijk van wat je promoot moet je bepaalde kleuren gebruiken. Er zijn veel academische artikelen over het effect van kleuren op het menselijk brein. Deze artikelen zijn onderbouwd met betrouwbaar onderzoek en kunnen u helpen bij uw kleurkeuze.

 

Communiceer met je volgers

 

Je moet bedenken dat uw volgers echte mensen zijn en hen betrekken in de communicatie zal jouw bedrijf helpen stijgen en bloeien. Chat met je volgers, beantwoord hun opmerkingen, maak interactieve verhalen. Instagram geeft je een breed scala aan mogelijkheden om communicatieve verhalen te creĆ«ren en te communiceren met andere gebruikers van dit virtuele platform. Je zult aantrekkelijker zijn voor uw volgers als zij het gevoel hebben dat u naar hen luistert, hun berichten leest, hun accounts bezoekt en hen zo mogelijk een “follow back” geeft.

 

Samenwerkingen

 

Instagram staat vol met verschillende merksamenwerkingen. Deze samenwerkingen worden steeds populairder en zorgen voor een toename van het aantal volgers op beide accounts. Gebruik deze tip om je producten te promoten. Soms kosten deze samenwerkingen veel inversies, maar toch, met een goed onderzoek, kan het de start zijn van je zakelijk succes. Je kunt ook samenwerken met de influencers of met het interne team van Instagram.

 

Gebruik Instagram-inzichten

 

Gebruik Instagram inzichten om je posts te analyseren en te ontdekken wat er veranderd of verbeterd kan worden. Deze inzichten kunnen variƫren als gevolg van je oudheid. Als je nieuw bent op Instagram wacht dan minstens een week voordat je begint met het analyseren van de activiteiten van je posts. De inzichten die je controleert en evalueert moet je kritisch interpreteren. Als je niet kritisch bent op je posts zul je niet in staat zijn om noodzakelijke veranderingen door te voeren. en vooruit.

 

Update je account

 

 

Wees constant in het creƫren van content op jouw pagina. Posts moeten doorlopend en regelmatig zijn. Jouw volgelingen zullen niet voortdurend naar je op zoek gaan. Je moet ze bereiken, inhoud creƫren en plaatsen die een haak zal zijn voor je volgers. Update je profielinformatie en profielafbeelding. Altijd bijgewerkte accounts zien er verzorgd uit en trekken de aandacht.

Al deze tips bieden je mogelijkheden om je te onderscheiden van jouw concurrenten op de virtuele platforms. Desalniettemin hangt je succes af van de kwaliteit van wat je aanbiedt. De kwaliteit heeft niet alleen betrekking op de producten die je aanbiedt, maar ook op de diensten. Als je iets verkoopt, bied dan een snelle en kwalitatieve leveringsservice aan, bij voorkeur gratis. Ook je klantenservice zegt veel over jouw bedrijf. Een hartelijke en attente behandeling van de klant is uitermate belangrijk. Ga nu aan de slag en geef nooit op.

Welkom bij

× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday